~~~Hey You..Yes U!!~~~

HeY..ThaNx For ViSiTIng My BloG
It'S noThiNg acTuaLLy
I jUsT need to WriTe tO FeeL beTter
WheN loT haS GoIng On iN LifE, I neEd a Place whEre I can Rest and StaY GroundEd

LoVe Ya..
amalina

Thursday, April 15, 2010

Yes.I'm selfish

terlalu banyak keinginan yang melibatkan diri sendiri shj
jarang aku masukkan my parent in my future planning
sedangkan sejak aku lahir, aku la future planning diorang
nk didik aku mcm mana, nk sara aku mcm mana
tp bila aku da besar, da bjaya, aku lagi banyak pk psl diri sendiri
apa yang aku nak, aku nk kawin ngan sapa, nk buat apa 5 tahun lagi
pemikiran2 yang mementingkan diri macam 2
mmg seme tu aku kne pk jgk kan..
tp..
sekarang rs bersalah
ibu dan ayah
selalu pk what's the best for their kid
tapi aku tak pk pon what's the best for my parent
if bukan aku, anak dia, yang bahagiakan diorang time tua ni, sapa lagi nk buat kan
aku salu sebok nk rancang percutian ngn membe2, kua makan tempat bes2,
tapi..
kenapa aku xterfikir pulak untuk bwk diorang travel 1 day with duit hasil aku sendiri
bawak pegi makan tempat sedap2
ibu dan ayah
insan yang paling baik, paling penyayang yang setiap anak pernah miliki
even ur bf/gf is soo caring or thoughtful, aku tak rasa akan sama dengan apa yang parent pernah buat
alas, gf/bf takkan sggp bertarung nyawa demi kita..percayalah
ibu dan ayah..
takkan pernah mengharapkan apa2 dr aku
just nk tengok aku happy n continue living dengan baiknya
ibu aku salu pesan, cr suami jgn lambat2 sgt
sedangkan if aku kawin cepat2, dia da tak miliki aku lagi
aku da jadi hak suami aku, mungkin jarang balik jenguk dia dan mungkin akan jauh dr dia
ibu tidak tamak
tidak pernah merasakan aku hak dia
merasakan kebahagiaan aku lebih penting
aku gembira
dia derita
tak mengapa

i'm so sorry
i'll try to be a good daughter
aku tak rasa hayat mereka lama lagi
i will try my best
i will try not to be selfish


2 comments:

Syim said...

lina!
u are so matured!

from now on im gona think like u do.
i am too selfish too.
hishh

SNAK said...

everybody is i ges..huhu
teruk kan..
asik pk psl dr sendri je..huu

I'M in The MooD of This