~~~Hey You..Yes U!!~~~

HeY..ThaNx For ViSiTIng My BloG
It'S noThiNg acTuaLLy
I jUsT need to WriTe tO FeeL beTter
WheN loT haS GoIng On iN LifE, I neEd a Place whEre I can Rest and StaY GroundEd

LoVe Ya..
amalina

Monday, December 22, 2008

*BeSTiEs*

huu..i'm back for new sem..malas betol la nk stat balik seme2 bende yg aku da tgl..PSM laaaa!!adoi..malehnye...kalo bole aku jus nk ddk lam bilik, men gem, tgk muvi, denga lagu..pastu tdo..seronotnye..tp malangnya life won't work that way..huu..now i must think bout my new resolution for new yer n new sem.urghh..Ya Allah berilah aku kerajinan..huhu..well aritu aku balik klate for sem break..aku sempatla jumpa my frens..my bes buds..aku ade 5 org bes buddies a.k.a besties..yg btl2 aku share wutave happen to me la..tp seme nye stay jauh..adoila..time cuti jela sempat borak2 n diorg..2 my b.b dr skolah SMIP dulu..dayah n farah..n the rest dr kopu..fana,mazni,cla..tp xsempat jmpa ngn cla.haven't heard from her quite a long time.hope she's fine.i really love my life when i'm with them..rase ade somebdy yg will always with me..bwh ne gmba2 diorg..hee


Ni aku ngn mazni n fana..ms ne lam fitting room..haha..aku try bj kotak2 ne..diorang kate xlawa plak..smart ape..so xjd bli..bgs gak.jimat duit i..hehe



Ni plak aku ngan farah




This is me wit dayah..

Monday, November 10, 2008

For future husband..

Hey..i'd like to share this article wit u guys...especially my girls..hmm..kinda like how it has been written..By whom i don know..but more or less it's what u should feel about ur husband-to-be..and i dedicated this for my other half-to-be as well..:)

Entah angin apa yang membuai hari ini, membuatkanku begitu berani untuk mencoretkan sesuatu untuk dirimu yang tidak pernah ku kenali. Aku sebenarnya tidak pernah berniat untuk memperkenalkan diri ku kepada sesiapa. Apatah lagi meluahkan sesuatu yang hanya ku khususkan buat mu sebelum tiba masanya.

Kehadiran seorang lelaki yang menuntut sesuatu yang ku jaga rapi selama ini semata-mata buat mu, itulah & ku, membuatkan aku tersedar dari lenaku yang panjang. Aku telah dididik ibu sejak kecil agar menjaga maruah dan mahkota diri ku kerana Allah telah menetapkannya untuk mu suatu hari
nanti. Kata ibu, “Tanggungjawab ibu bapa terhadap anak ialah menjaga dan mendidiknya sehingga seorang mengambil alih tanggungjawab itu dari kami.”, jadi kau telah wujud di dalam diri ku sejak dulu lagi.

Sepanjang umur ku ini, aku menutup pintu ku daripada mana-mana kerana aku tidak mahu mengenali lain selain mu, apatah lagi memahami mereka. Kerana itulah aku sedaya kudrat yang
lemah ini membatasi pergaulan ku dengan bukan mahram ku. Aku lebih bersifat ‘perumahan’ kerana rumah itu tempat yang terbaik buat seorang . kerana aku tidak mahu membelakangi mu. Aku menghalang diri ku daripada mengenali mana-mana lelaki

Aku sering sahaja berasa tidak selamat diperhatikan . Bukanlah aku bersangka buruk terhadap mereka, tetapi lebih baik aku berjaga-jaga kerana contoh banyak di depan mata. Apabila terpaksa berurusan dgn mereka, akan ku palingkan wajah ku daripada yang asyik merenung ku atau cuba menegur ku. Aku seboleh-bolehnya melarikan pandangan ku daripada ajnabi kerana pesan Saidatina Aisyah r.a. ” Sebaik-baik itu ialah yang tidak memandang dan tidak dipandang.”

Aku tidak ingin dipandang cantik oleh . Biarlah aku hanya cantik di mata mu. Apa guna aku menjadi idaman ramai sedangkan aku hanya boleh menjadi milik mu seorang. Aku tidak berasa bangga menjadi rebutan bahkan, berasa terhina diperlakukan sebegitu, seolah-olah aku ini barang yang boleh dimiliki sesuka .

Aku juga tidak mahu menjadi punca kejatuhan seorang yang dikecewakan lantaran terlalu mengharapkan sesuatu yang tidak dapat ku berikan. Bagaimana akan ku jawab di hadapan Allah kelak, andai disoal. Adakah itu sumbangan ku kepada manusia selama hidup ini di muka bumi?

Kalau aku tidak ingin kau memandang lain, aku dululah yang perlu menundukkan pandangan ku. Aku harus memperbaiki kelemahan dan menghias peribadi ku kerana itulah yang dituntut Allah. Kalau aku ingin yang baik menjadi suami ku, aku juga perlu menjadi yang baik. Bukankah Allah telah menjanjikan yang baik untuk yang baik?

Tidak ku nafikan sebagai remaja aku memiliki untuk menyayangi dan disayangi. Namun setiap kali itu datang, setiap kali itulah aku mengingatkan diri ku bahawa aku perlu menjaga itu kerana ia semata-mata untuk mu. Allah telah memuliakan seseorang yang bakal menjadi suami ku untuk menerima dan ku yang suci. Bukan yang menjadi lebihan yang lain. itu berhak mendapat kasih sayang yang tulen, bukan yang telah dibahagi-bahagikan.

Diri ku yang sememangnya lemah ini diuji Allah apabila seorang secara tidak sengaja mahu berkenalan dengan ku. Aku secara keras menolak, berbagai-bagai dalil ku kemukakan, tetapi dia tidak mahu mengalah. itu tidak hanya berhenti di situ, dia sentiasa menghubungi dan menganggu ku.
Aku berasa amat tidak tenteram, seolah-olah seluruh ku yang ceria
selama ini dirampas dari ku.

Aku tertanya-tanya, adakah aku berada di tebing kebinasaan? Aku beristighfar memohon keampunanNya. Aku juga berdoa’, agar Dia melindungi ku daripada sebarang kejahatan. Kehadirannya membuatkan aku sentiasa memikirkan mu. Kau
ku rasakan seolah-olah wujud bersama ku. Di mana sahaja ku berada, akal sedar ku membuat perhitungan dengan mu.

Ku tahu, yang melamar ku bukan diri mu. Malah aku yakin pada gerak , ‘woman intuition’ ku yang mengatakan itu bukan dirimu. Aku bukanlah yang cerewet dalam memilih pasangan hidup. Siapalah diri ku ini untuk memilih berlian sedangkan aku hanya sebutir pasir yang wujud di mana-mana.

Namun, aku juga punyai keinginan seperti lain dilamar yang bakal dinobat sebagai ahli syurga, memimpin ku ke arah tuju yang satu. Tidak perlu kau mempunyai wajah seindah Nabi Yusuf a.s. yang mampu mendebarkan jutaan ku, jua mu kali pertama, kita berpandangan. Itulah janji Allah. untuk membuat ku terpikat. Andainya kaulah jodoh ku yang telah tertulis di luh mahfuz, Allah pasti mencampakkan rasa kasih di dalam

Akan tetapi selagi kita tidak diikat dengan ikatan yang sah, selagi itu janganlah kau zahirkan itu kepada ku, kerana kau masih belum berhak untuk berbuat begitu. Juga jangan kau lampaui batasan yang telah ditetapkan syara’.

Aku takut perlakuan itu akan memberi impak yang tidak baik dalam kita kelak. Permintaan ku tidak banyak, cukuplah diri mu yang diinfaqkan seluruhnya pada mencari keredhaan Illahi. Aku akan berasa amat bertuah andai
dapat menjadi tiang seri atau sandaran perjuangan mu.

Bahkan aku amat bersyukur pada Illahi, kiranya akulah yang ditakdirkan meniup semangat juang mu, menghulurkan tangan ku untuk mu berpaut sewaktu rebah atau tersungkur di medan yang dijanjikan Allah dengan kemenangan atau syahid itu.

Akan ku kesat darah dari luka mu dengan tangan ku sendiri. Itu impian ku.Aku pasti berendam air mata darah andainya engkau menyerahkan seluruh cintamu kepada ku. Bukan itu yang ku impikan. Cukuplah kau mencintai Allah dengan
sepenuh hatimu. Kerana dengan mencintai Allah, kau akan mencintai ku keranaNya. itu lebih abadi daripada insan biasa. Moga itu juga yang akan mempertemukan kita kembali di syurga.

Aku juga tidak ingin dilimpahi kemewahan dunia. Cukuplah dengan kesenangan yang telah diberikan ibu bapa ku dulu. Apa guna menimbun harta untuk kemudahan ku sekiranya harta itu akan membuat kau dan aku lupa tanggungjawab
mu. Aku tidak akan sekali-kali bahagia melihat mu begitu. Biarlah kita hidup di bawah jaminan Allah sepenuhnya. Itu lebih bermakna bagi ku.

Sunday, October 19, 2008

i'm tired~~

Aku...penat..sgt penat..dgn assgmn yg byk gle..dgn karenah org yg mcm2..penat dgn diri sendiri. Bagaimana caranya untuk menikmati hidup? utk merasa gembira dan tidak terbeban dengan keadaan sekarang. I'm questioning myself about that so many time and yet i don know d answer. Maybe..to be alive@happy, i must feel great about myself. I think too much about wut others may think about me. Perhaps they don even care about me. yeah. i think they don even care about me as i don care about them. AT ALL. As i see people r trying so hard to be acknowledged by others, i became matured. Maybe because i've been there or maybe because i don wanna be them. Acknowledgment is important as for u to feel confident about ur self. But..now, to be acknowledged by others became my least priority. i don know wut is happening to me. But i really don care about people rite now and not even myself. i just walking the path of my life without putting much thought and effort into it. it's like i'm dead but i'm alive!i'm like a breathing corpse.

Sunday, September 21, 2008

Bercerita ttg teman..

Kawan,rakan,teman,sahabat..mungkin setiap satu mempunyai maksud yg tersendiri namun bagi aku semuanya memberi rasa perasaan yg sama padaku..KEBAHAGIAAN.I've been blessed with friends. Sekarang aku lebih menghargai mereka. Mungkin tak banyak yg mereka lakukan padaku.But every companionship that they gave me makes me realize that i am somebody. I love this kind of feeling. Aku bahagia jika ada teman yang menantiku, mengharapkanku, bercerita padaku, meminta pandanganku, sentiasa meletakkan kepentinganku pd setiap perbuatannya. aku akan menghargai mereka yang menghargaiku. Pasti, aku akan merindui kamu jika aku tidak bersama kamu. Pasti. Kerana sekarang aku sudah merinduimu. Sgt merindui kamu semua..teman-teman yg kini berada di sampingku atau sudah jauh. Aku tahu. setiap kesakitan ku pasti akan kamu rasai. setiap kegusaranku akan kamu tenangkan. setiap kata-katamu bermakna. setiap perbuatanmu bermakna. Coz i am that person. I am a person who always be by your side. Aku takkan meninggalkan kamu. Kerana aku sgt menyayangi kamu..temanku..

khas utk teman2 ku di : SKDB,SMIP,KOPU,KMJ dan UTM

Saturday, September 20, 2008

Risau NyE

Risau dan aku memang xbole dipisahkan..tataula kenapa tp dalam otak ni asek pk je..pk nk buat ap..camane..all the possibilities yg mgkn terjadi..i can't stop thinking..about assignment,psm,my life..tapi aku ne bukanla sombody yg bnyk masalah pun..maybe sbb byk sgt ruang kosong dalam otak ni buat aku pk macam2..hehe.
tp aku takkan lupa ap yg Dr. Azhar bgtau aku..'No Worries'.somehow hearing that makes me relief for a while..that's why i keep saying to myself to live without worries.i wish it's possible.senang utk promise mcm2 kt diri sendiri..but to practically doing it..it's kinda hard.nape susah ye..sebab aku malas dan aku takut. skarang dalam proses utk buang mende2 tu..those are the things that holding me back. and i'm not gonna moving forwrd with that. never. still..when i wrote this..still rase malas.malas nk bertindak,malas nk berfikir,malas nk berusaha. malas malas malas...aku just nk duduk,relax,watching movies or go somewhere to travel....arghhhh..i'm creating my own problem. i'm afraid with what gonna happen next..afraid with the things that are yet to happen.sigh.

well..i guess wut i'm gonna do is...relax but at the same time keep progressing..i hope i will not afraid about the future coz i have seen yerterday and i love today!

Sunday, September 14, 2008

I love life without responsible

emm..arini smbt bday ain kt tungku..
me,cheah,ain(ofkos),amy,jijah,marjo n anem..hee
aku makan nasi ayam penyek yg ditapau oleh amy..(TQ momo)..sedap2..
even pedas gle tp sonotla..hee..pastu minum ice blended soursp..peh..until now i still can feel the taste..hehe..nk minum lagiiiiii..
n then amy 'berhasrat' nk karoke la plak..ktorg pon sgghla ke giant jap..

'che ah..ain..jom la karoke same2'
'tanakla...'malu2 plak che ah ngn ain neh..karoke ngn amy jela..huu..
aku pon tekan2 menu..carik lagu..adei..nk nyanyi ape ek..hmm
1st song: irresistable..ahah..salah tekan..xpela.ikut jela lirik..tp bes la jugak..
2nd song: lady marmalade..che ah ngn ain ckp ktrg nynyi sedap..haha
3rd song: promiscuos
4th song : hip's don't lie
alallaa..da abes..tp xpuas lg neh..cane ye..huu..
tp akhirnya aku blk jgk..hehe

'jom sggh pesta tanglung jap'
so ktorg pusing2 cr parking..ramainye!!!
alamak..'nk g ke x' tibe2 che ah cube nk tuka agenda..hehe
'em...em..emm' smua pn tatau nk bg jwpn..
aku nk ckp 'ye'
tp cm smgt la plak..hehe..
'ok kite try naik atas..kalo xde parking kite balik' ain bg cadangan
dalam ati berharap adela..
akhirnya dptla parking..
ramainye org..huhu..tp seronok jgk..cam everyone is celebrating it..foreigner ramai gk..
jln2 pastu nmpk org pegang lantern..cantik..jom bli!
aku n amy bli la yg rm 3.50 dpt dua..CANTIK!!
pastu g jalan2 n bergambar..
penatla..'jom balik'...

em..xtaula kenapa..because of this final year it's like i wanna try out everything..aku rase if i'm a 3rd year student i don't bother much about latern festival or wutsoeve..tp cam da final yer ni rasanya ingn menikmati semua..hehe..y not kan..it's not somthing yg kite ble tgk everyday..
so let's enjoy this moment while we still can..Y HESITATE...

Sunday, July 27, 2008

NaPe SeLaLu maLas!

Today is my second week at UTM after my intership..but still i don feel the vibe yet..when i'm gonna feel that---not very sure of it.
I'm jus not feeling it.haha..well i guess that..i'm chilling a lot till i forgot the important thing now..i have to get my a** up and stop laying back. i've laid back too much nowadays..
i hope that i could get rid of all this laziness and start doing the rite thing or shall i say start doing the 'necessary' things.
Come on amalina!u can do it..
There was an error in this gadget

I'M in The MooD of This