~~~Hey You..Yes U!!~~~

HeY..ThaNx For ViSiTIng My BloG
It'S noThiNg acTuaLLy
I jUsT need to WriTe tO FeeL beTter
WheN loT haS GoIng On iN LifE, I neEd a Place whEre I can Rest and StaY GroundEd

LoVe Ya..
amalina

Friday, May 7, 2010

Priority

now almost 24
priority da berubah
tibe2 cam terfikir
' i want to mark my existence'
if not..rasa cam sia2 je
aku nk do somthingla..
if dpt achieve smtg n inspire people..tu even better
insyaAllah~

ni pilihan hidup masing2 la kan
setengah orang, apa2 pon ok
setengah orang, nak lebih dr yang mampu
i just want to live the best life
the best life bg aku ialah when aku rasa puas
tak kiralah dr segi apa pon
i'll never be content
sifat buruk manusia ni kan tamak
so aku pon xterlepas
tp aku rs kalo kaya2 sgt pn buat ap
asal cukup makan pakai, bahagia, okay la tu

aku tgk jgk kehidupan sesetengan perempuan yg aku knal
keinginan diorang da terbatas lepas kahwin
even ad diploma, tp kerja bukan dengan kelayakan diorang n dpt gaji pn xsetimpal
ad jgk yg suami tak bagi kerja sesuai dgn klayakan
xpasti la apa alasan
aku tak berhak untuk mengomen hal ni
tp kadang2 rs geram jgk sbb seolah2 selepas kawin, isteri dah xboleh bersuara
sepatutnya suami lebih tolak ansur dan tak terus buat keputusan
even isteri adalah hak suami, perlu diingati juga yg isteri itu asalnya seorang individu
yg ada impian
ada harapan
dr kecil
nak jd ap
nk hidup macam mana
da tak nampak kegembiraan di muka diorang
susah jd seorang isteri
perlu gembirakan suami
puaskan hati mertua
didik anak
tapi hati sendiri terabai
even diorang x cakap
tp..aku dpt selami jgkla hati diorang yg dah x harapkan apa2 untuk diri sendiri
just harap suami dan anak2 hepy
mungkin itu jugaklah kebahagiaan diorang
sebab hanya itu hidup diorang..kesian..
diharapkan suami perlu hormati isteri sebagai individu..bukannya sbg hak diri sendiri
aku takut juga kalau jumpa suami macam tu
yang terus meletakkan keputusan tanpa tolak ansur
bagi aku yg otak sangat independent ni..susah sikitla nk tolerate dgn orang mcm ni.
aku xnk jd derhaka..T_T

No comments:

I'M in The MooD of This