~~~Hey You..Yes U!!~~~

HeY..ThaNx For ViSiTIng My BloG
It'S noThiNg acTuaLLy
I jUsT need to WriTe tO FeeL beTter
WheN loT haS GoIng On iN LifE, I neEd a Place whEre I can Rest and StaY GroundEd

LoVe Ya..
amalina

Tuesday, May 18, 2010

Orang lain..bukan saya

sy bosan sbnrnya tgk orang yg get cranky easily n menyalahkan hidup kalau ap2 yg berlaku xsperti dia rancang.
x suka tengok orang yang suka beritahu satu dunia betapa miserable nya dia, betapa lonely nya dia. such attention seeker.
i might doing the same jugak..unconsciously, tp jika sedar, sy cuba utk tidak share what lies beneath my heart.
maybe diorang ikhlas berkongsi masalah
tapi, as the issues are getting nowhere, rs cam bosan pulak.
ni sy refer kt status2 orang kt FB la.
kebahagian, cara hidup yang betul, kegembiraan semuanya inisiatif diri sendiri.
misalnya kita sekarang berada di satu sudut gelap,
yang dapat keluarkan kita dr tempat tu just diri kita shj.
yg sepatutnya berusaha untuk melangkah keluar
yg iniate that 1st step hanyalah diri kita
sebab kadang-kadang susah nk harapkan orang lain yang betul2 ikhlas boleh tolong kita
so better rely pada diri sendiri
sbb..depend pada orang lain will only let u down.
expectation will get higher n when that person x bg ap yg kite expect..we will eventually become frustrated.

2 comments:

jijah said...

ehem2..bbahasa indah cik lina skang..idup sy sntiasa bgolak slama ni..if aku de wat ko rsa sgt2 annoying gtau ye..sy takut dgn kamu..uhuhu...now bru aku tau nape ko suka tulis diari..blog aku suda mjadi medan diari ku..:)

SNAK said...

takut dngn aku?haha
well jijah..keep it low sket la if ko ade feeling ke ape ke kt fb tu..sbb byk mate memandang..tp aku rs everybody pon ada hak untuk bersuara n meluahkan apa2..so aku just tulis ap yg aku rs patut je n time aku tulis entry ni x terlintas pon ko..so ko x smpi tahap aku annoyed lg la..hehe

I'M in The MooD of This