~~~Hey You..Yes U!!~~~

HeY..ThaNx For ViSiTIng My BloG
It'S noThiNg acTuaLLy
I jUsT need to WriTe tO FeeL beTter
WheN loT haS GoIng On iN LifE, I neEd a Place whEre I can Rest and StaY GroundEd

LoVe Ya..
amalina

Wednesday, December 1, 2010

trait anak bongsu

wht u didn't know about anak bongsu :
(mostly based on myself la..hoho)

- tak suke kongsi barang
ok..mula2 masuk asrama dulu boleh dikatakan agak lokek la nk kongsi barang. mebi sebab kt rumah xperlu kongsi dgn sape2. tapi now alhamdulillah selepas beberapa siri duk asrama, kongsi2 barang da jadi bende biase. mungkin sbb duduk dengan orang kenela give and take kan.tp privacy tu dah jadi darah daging kot. hidup dengan logo mine2..yours2..haha..bukan kedekut. tp sbb xbiasa. dah biasa ok je. dah banyak berubah kot aku now.

- cepat marah
boleh dikatakan agk panas baran la. lagi2 kalau dalam famili tu ade yang tersalah cakap, kene bebel dngn mak, or even kene tegur sikit mulalah akan rasa panas je dalam hati.orang cakap 'senang sentap la'. mulela muka masam n mulut boleh simpul.

- kuat merajuk
ni dah better seiring dengan usia. kalau tak mesti masuk bilik and berkurung. xnk makan n keluar bilik. tapi nasib baik mama bukan jenis yg manjakan anak. x dilayan pon. that's why la da besar ni dah x reti nk merajuk. sbb xde sape nk layan =P

- ego
boleh dikatakan susah nk mengaku kesalahan sendiri la sebab dulu kalo gaduh dah biase menang. yelah..adik kan. mesti kakak2 yg kene mengalah. (mesti diorang sgt benci aku dulu..haha).

-degil
mmg sgt degil kot. seme bende kalo boleh nk ikut ckp aku. xsuke denga pendapat orang lain. xsuke ditegur. xsuke disuruh. xsuke orang bagi arahan bukan2. kind of rebel jugakla. hanya akan buat smtg dengan keinginan sendiri je.

-manja
nape manja last? haha..sebab sifat tu dah xde kot dalam diri aku skarang. kalau dulu memang ye. even kene tinggal kt rumah pengasuh pon nangis. x nampak mama kt skolah pon nangis (fyi, mama aku cikgu satu skolah ngan aku ). seme bende pon nk nangis. alhamdulillah. besar ni da x suke nangis.haha

hoho..x banyak pon..ingt kan banyak. mebi ade yg terlepas pandang or aku da berubah jd lebih baik kot. =P..mungkin ade yg same or mgkn lain anak bongsu lain perangainya. tp so far aku tgk n compare diri aku dengan makcik aku yg last n sepupu2 aku sama je perangainya. yg obvious adalah trait panas baran tu. hati2..jgn smpi salah cakap. haha..tp yg peliknya dengan famili je akan jd cam2. ngan kawan2 aku rs aku cool je..haha..ke x? xtaula. cume..if korang ade terase dengan aku..sori la ye..bukan salah aku..salah sbb aku anak bongsu (sounds like a very good excuse..haha)

2 comments:

fArA jeFF said...

agaga...bole cik tulun ajar adik sayer cmne cara utk membesar? ;p

SNAK said...

hehe..she will get better in time =)

I'M in The MooD of This