~~~Hey You..Yes U!!~~~

HeY..ThaNx For ViSiTIng My BloG
It'S noThiNg acTuaLLy
I jUsT need to WriTe tO FeeL beTter
WheN loT haS GoIng On iN LifE, I neEd a Place whEre I can Rest and StaY GroundEd

LoVe Ya..
amalina

Sunday, March 6, 2011

tak cukup ikhlas

ALhamdulillah..
hari ni otak macam di inject dengan fikiran yang berfaedah sikit
selalunya aku salu fikir bende yang sia2 je..
psl kerje..cinta..nk kawen n that kind of stuff la
berulang ulang smpi bende yg same je aku fikir
then hari ni..
aku cam teringat satu peristiwa la
yang pernah berlaku di sekeliling aku
bende ni jadi mase annual dinner ofice aku
then aku duduk satu meja dengan wakil dari rumah kebajikan
this woman actually seorang nun..
tapi..
kalau kita nk mencontohi peribadi seseorang, xkisahla background dia dari agama mana sekalipun kan
ape yang boleh aku cakapla kan
aku macam termalu sendiri dengan diri aku..
ok time tu makanan dihidangkan..dan aku mmg sgt lapar
sbb dr petang xmakan n mmg ditunggu2la makanan
then sblah aku, tempat kawan aku stil kosong lagi sbb die cam bz lari2 uruskan majlis hari tu..
pastu aku cm fikir" ok jap lagi dia datangla tu"
sbb mmg dia kat kawasan tu je..
so aku pun sibuk uruskan makan aku sendiri
then she ask me " where's your friend?"
aku cam terkebil2 sbb tgh makan dengan rakusnya
"u didn't save some for her?"
at that time aku rs cam Ya Allah..malunya aku dengan diri aku pada ketika tu..
aku pon jawabla "err..she'll come later"
then terus aku sendukkan makanan dalam pinggan kwn aku 2
at that point rs cam..i should think bout other people instead of me
and then dia cam sangat concern pasal orang lain..
aku mmg rasa cam "aku kene berubah"
xboleh hidup semberono mcm sekarang
sekarang kan aku rs cam aku ni loser gakla
cam ignorant
mls nk involve
mls nk berubah
cam hidup dalam kotak fikiran sndiri
kene berubah
kene berubah
hurmm

2 comments:

Norhidayah Rasin said...

It happens all the time..kadang2 memang orang lain yg buat kite sedar.

SNAK said...

2la..jangan kita jd bodoh sombong xnk ikut yg baik dahla..huhu

I'M in The MooD of This