~~~Hey You..Yes U!!~~~

HeY..ThaNx For ViSiTIng My BloG
It'S noThiNg acTuaLLy
I jUsT need to WriTe tO FeeL beTter
WheN loT haS GoIng On iN LifE, I neEd a Place whEre I can Rest and StaY GroundEd

LoVe Ya..
amalina

Wednesday, March 17, 2010

saya rasa dah masa untuk berubah

Hye2..gile aku nih blogging time ofis..sory yek bos!hehe
mud saye hari ni : ok je..xde pape..
motif blog arini : saya nk berubah

perubahan. kadang2 x perlu drastik pon untuk berubah.
just perlu ade purpose untuk berubah
apa yang saya nak ubah?

i'm not doing justice for my life, myself

dr sebab di atas, sy rs sy kene berubah

sy tidak berlaku adil pada impian sy
sy tidak berlaku adil pada kehendak sy
sy tidak berlaku adil pada masa depan sy

what does it even mean?

hurm..hanya sy yg paham dan rasa.
even sy banyak main2..tapi sy stil rasa tak puas
rasa banyak sangat buang masa
seminggu berlalu pun kadang2 sy xingt pn ap yg sy dah buat
what a waste kan?
jadi, sy rs, from now on, sy akan cuba utk kurangkan main2 n jdkan hidup ni lebih bermakna.
sy nk menikmati semua aspek hidup sy
hidup sebagai seorang pekerja
sebagai seorang kawan
sebagai seorang anak
sebagai seorang adik
sy nk hidup secara 100 % sbb slm ni i'm not giving much thought about my life
aku just hidup, bangun, tidur, makan, bekerja

sy nk beri sesuatu pada dunia ini.

walaupun sy masih belum jumpa
tapi akan cuba

Hidup ni terlalu singkat untuk dibazirkan

saya telah membazir banyak masa
banyak sangat
semua kekalahan yang sy alami dulu adalah sebab masa yg saya bazirkan

Ya Allah, maafkan saya. saya dah masuk dalam orang-orang yang rugi. T_T

"Demi Masa!
Sesungguhnya manusia itu dalam kerugian
Kecuali orang-orang yang beriman dan beramal soleh, dan mereka pula berpesan-pesan dengan kebenaran serta berpesan-pesan dengan sabar. "
Al 'Asr

5 comments:

fArA jeFF said...

wahhhh!!~~~

lina dah muzik la..bravo2!!tp kecik kn size die..kecian tercepit tuh..hehe

sila2..sila bangkit!!
tak cukup mase memanjakan diri lg..hehe (~_^)

O you who covers himself [with a garment].
Arise and warn.
Dan Tuhanmu, maka ucaplah dan ingatlah kebesaranNya!
(al-mudatthir,74:1-3)

mib said...

assalamualaikum..

alhamdulillah sebab sedar awal...

dr firman Allh: tidak akan aku ubah suatu kaum itu selagi ia tidak mengubah dirinya sendiri

SNAK said...

alhamdulillah ade kawan mcm korang nih..thanx guys!

Syim said...

tulis blog time bekerja???
x wasting time ke tu kak?
eheheheee

SNAK said...

haha..dah masa aku sedar time keje nk wat cane..i'll keep it low next time..aku nk brubah ni!

I'M in The MooD of This