~~~Hey You..Yes U!!~~~

HeY..ThaNx For ViSiTIng My BloG
It'S noThiNg acTuaLLy
I jUsT need to WriTe tO FeeL beTter
WheN loT haS GoIng On iN LifE, I neEd a Place whEre I can Rest and StaY GroundEd

LoVe Ya..
amalina

Sunday, October 11, 2009

Future planning

Aku sudah kembali kepada Siti Nur Amalina Kamaruddin yang asal. Yang tidak lagi ambil pusing soal cinta. Aku sgt bahagia dengan kehidupan aku sekarang. Bahagia tidak bermaksud aku 'content'. Namun aku sudah tenang dan merasa hidup ini masih panjang dan perlu diteruskan. Masalah aku sekarang ialah, aku tidak pasti apa yg aku perlukan dalam hidup ini. Aku tidak dapat merancang hidup aku.
Hidup :perlu dirancang atau tidak? aku mempunyai banyak pilihan hinggakan aku tidak tahu apa yang baik ataupun tidak.

pilihan-pilihan :

1) sambung master-nanti xde duit nk saving
2) kerja kt current ofis until projek siap pastu br chow - gaji mestila xnaik2
3) cari kerja baru sekarang - sayang nk tinggal environment keje n kawan2 ofis yg bes gile
4) dapatkan IR - xla berminat sgt tp gaji jd sgt lumayan RM 10K +++
atau
5) Jadi lecturer - aku risau aku akan rindu kerjaya sebagai jurutera

yang mana satu????

hmm..aku perlu merancang sekarang. Ok..apa yg aku nak? banyak yang aku nak..banyak sangat
aku nk jadi lecturer yang ade master at the same time ad IR dan keje as jurutera..
other meaning is jd lecturer dan jurutera at the same time
Boleh kot...tp mestila amik master dulu ape2 hal pon
aku ni bukanla loaded. if xkeje..xdela saving..aku xnak dah berhutang dengan ptptn.
hmm..setiap jalan..byk pro n con plak..biasala tu kan.
InsyaAllah..aku akan berdoa untuk petunjuk

Kahwin..sape tanak kahwin kan?aku nk kawin..tp aku target 4 tahun lg.for saving purposela..dlm ms tu aku harap aku da ada calon la. setengah orang fikir xkawin pon xpe. mmgla xpe kot kalo x kwn..tp mungkin hilangla satu nikmat dunia yang perlu dirasai setiap anak adam di bumi ni. Kawan2 aku da ad yang tunang, kwn pn ad gk..alhamdulillah. Sekarang ni, tak terasa sgtla nk kwn..kapel pon aku malas lagi..sbb aku rs xble nk bg komitmen la..sbb aku terlalu obses ngan diri sendiri...haha..being single for too long..u will be a little bit selfishla..u always put urself 1st no matter wut. aku harap aku xhilang jati diri as being single bila aku kapel nnt..xnak la melebih2kan lelaki tu sgt..lainla kalo die da kawin ngn aku..I'm saving all my love to my hubby only!!haha. Aku rasa ikatan suami isteri itu sangat manis. sebab sudah halal untuk disentuh, untuk disayangi, untuk menyayangi. So, aku harap kalo aku jumpa somebody nanti, aku xkan kapel lame la dgn die. if kapel pon jarak jauh lagi better kot. sbb aku xpercaya dengan diri aku. biasala..kalo tengah mabuk asmara tu kan..Entahlah. Hal2 ghaib n aku xmampu pk ni aku serah 100% kt Allah. Dia lebih tahu. :)



No comments:

I'M in The MooD of This